Legalisatie van de handtekening

Legalisatie van de handtekening

Legalisatie handtekening is een bevestiging van de authenticiteit en geldigheid van de handtekening op het document welke normaal gesproken verstrekt of bedoeld is voor gebruik in een buitenlands land.

Een notaris heeft het recht tot het verifiëren van de authenticiteit van handtekeningen of documenten welke geen informatie in strijd met de wet bevatten. Een notaris verifieert de authenticiteit van de inhoud van het document echter niet, maar bevestigt slechts dat de handtekening door een bepaalde inwoner is gezet. Met andere woorden is de notaris tijdens het proces van het verifiëren van de authenticiteit van de handtekening verplicht om de bevestiging van de identiteit van de inwoner en/of de verificatie van rechtsbevoegdheid van een rechtspersoon in het geval dat het noodzakelijk wordt om de authenticiteit van de handtekening van de vertegenwoordiger te verifiëren. In dit geval controleert een notaris de documenten welke een inwoner identificeren, alsmede de volmacht en andere documenten welke de autoriteit van de vertegenwoordiger certificeren van een rechtspersoon.

Laat uw boodschap hier achter voor meer informatie betreffende de kosten van juridisch overleg, of Skype: juridconsult, en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen!


Neem contact op

Contactformulier

Wilt u meer weten over documenten laten legaliseren? Heeft u een vraag over de diensten die we aanbieden of over de tarieven die we hanteren? Neem gerust contact met ons op! Vul het contactformulier in of bel naar +31(0)626523008. Dan hoort u zo snel mogelijk van ons!

Vraag een gratis gesprek aan

Wilt u meer weten over legalisatie, certificaten, apostille, vertalingen of zakelijke diensten? 

Vraag dan een gratis terugbelgesprek aan! Vul uw contactgegevens in en wij bellen u zo snel mogelijk terug.